lördag 24 september 2011

Ny mössa

För ett tag sedan fick jag en påse med en massa gamla barnklädes mönster av sambons farmor. Hon tyckte inte att hon behövde dom längre så jag fick "ärva" dom, eftersom att jag börjat sy.
Ett av dessa mönsterpaket ( Vi Mönster 3104)  innehöll ett möss mönster som jag bara var tvungen att prova. Det fanns i storlek 1 o 2, Jag valde storlek 1 i hopp om att det motsvarade år och det blev rätt. Beskrivningen var enkel och endast i 4 steg.

Ena sidan

 
 Andra sidan

Så här blev resultatet. Jag är dock inte helt nöjd. Men så är de första gången jag provar detta mönster.

Material: Små monster från Stoff och Stil. Turkos velour från Mjuka Tyger. Turkos mudd till kantning och snören från Mjuka Tyger.

Till nästa gång så ska jag låta kantbandet runt ansiktet fortsätta och bli snören, istället för att sätta dit snörena i sista steget som det stod i mönstret. Är även första gången som jag syr kantingen i 4 lager för att få en vändbar mössa. Ska även sträcka kantbandet en aning, för nu blev det lite bubbligt.

Hade varit kul med en live bild men de hann jag aldrig med.

Nu blir de lite slapp i soffan till fångarna på fortet. Bye bye så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar