torsdag 15 september 2011

Dregglisar...

...I massor. Eller i alla fall 6 stycken. Dessa är en beställning till en liten söt kille på 4 månader. Hans mamma tyckte de var svårt att hitta snygga dregglisar i affärerna så hon vände sig till mig. 


Jag hoppas att både mamman och sonen kommer gilla dessa. 

Material:
1. Små monster från SoS, baksida av turkos velour från Mjuka Tyger.
2. Röda flodhästar och baksida av röd velour från Tygaffär´n i Linköping.
3. Apor från Ohlssons tyger, baksida av brun velour från den lokala tygaffären Rosa Huset.
4. Maskiner från Znok design tror jag de var, baksida av svart fleece.
5.Jurassic från Znok baksida av grön velour från Rosa Huset.
6. Blå moln från Ohlssons Tyger, baksida av svart fleece.

Träning ger färdighet brukar man ju säga. Det tycker jag stämmer bra på mig. Tycker att de vart lättare och lättare för varje dregglis jag sydde. Men på sista så ville inte riktigt min maskin som jag. Den började dumma sig o göra hoppstygn och lade enbart stygnen åt ett håll när jag sydde med fuskoverlocken. Efter en omstart så löste sig problemet.

Jag blev mycket nöjd med resultatet och hoppas även framtida ägare kommer bli lika nöjda.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar