fredag 9 september 2011

Rykande hett och lite avsvalnat...

Har hittat lite obloggade alster. Ett plagg som ska bli en present och 2 plagg till lilleman.
Tröjan är gjord utefter mönstret i Ottobre 4/2011 i st 86. Men jag har gjort om mönstret så att dragkedjan inte går hela vägen upp i halsen, för att den inte ska skava. Joggingtyget är ett fynd från tradera.
Blev mycket nöjd med resultatet då detta är mitt första plagg i joggingtyg.


 Dessa byxor är oxå sydda i joggingtyget. Dessa fick en annan färg på mudden för att kunna matcha lite andra kläder i garderoben. Mönstret är samma som jag tidigare använt till mina velourbyxor. Även dessa i St 86.

Material:Joggingen är samma tradera fynd som till tröjan ovan och mudden är från Mjuka Tyger.


Dom här fina lila velourbyxorna ska bli en prestent till en liten tjej som vi är släkt med. Har gjort dessa i st 74. Dom är rykande färska och kommer direkt ifrån symaskinen och ut hit på bloggen.
Material: Både velouren och mudden kommer från Mjuka Tyger.


Avslutar med en liten bild från eftermiddagens lek med lillkillen. Han hittade kattmats burken och tyckte att den var spännande med sitt lock.
Men egentligen så var de inte hans lekande jag ville visa, utan den helt bortglömda och obloggade, fina ugglemössan som nu håller på att bli för liten. Denna blev sydd under tidig sommar och har bara blivit liggande i lådan.
Material: Uggletyget är ett fynd från tradera så jag vet inte vart de är köpt från början.

Bilderna är tagna med telefon så de är inte nån bra kvalitet på dom men det får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar