måndag 14 november 2011

92 bitars puzzel



Min senaste skapelse. En puzzelbody i storlek 92.
Denna gång gjorde jag något som jag aldrig provat tidigare. Kantade med samma tyg som resten av bodyn. 
Resultatet blev mycket mjukare och tunnare kanter som var lättare att jobba med. 

Jag brukar alltid hålla ett litet lager med kläder i kommande storlek till Lillgrisen. Men nu har de blivit dåligt med klädlager sedan jag började arbeta igen. 
Tiden till att sitta vid symaskinen är begränsad till någon timme på kvällen. Gå i affärer och shoppa finns det ingen ork till. Men nu har jag hittat en massa nya fina tyger och lite nya roliga mönster så nu kanske de blir lite mer i storlek 92.
Räknar med att ha fått ihop lite kläder till våren /sommaren då de blir aktuellt att byta storlek igen.

Material:
Mönster från Ottobre 3/2010
Puzzeltyg från Mjuka tyger?
Tryckknappar från Stoff och Stil. 

Positivt: 
Roligt att prova en ny form av kantband.
Har tidigare varit skeptisk till kuvert ringningar då dom brukar vara så stora på köpeplaggen, och gled ner över axeln. Men med detta mönster så ser de ut att bli bättre/ mindre öppningar. 

Negativt:
Tröttheten och bristen på tid. All ledig tid går till att vila upp sig inför nästa dags arbete. Men snart hoppas jag snön kommer och lyser upp lite i mörkret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar