söndag 11 december 2011

Påfyllning

Nu har jag fått lite påfyllning i tygförråden. 
Mycket randig och enfärgad trikå, enfärgad sweatshirt, gråblå velour och mycket olika muddtyger.. :D
Många meter blev det sammanlagt och ingenting har det kostat. Det är det bästa i kråksången. 

Var nämligen hem till S faster som hade rensat ur sitt tyglager då hon inte har någon att sy barnkläder till längre.
Jag och svägerskan fick dela på massor med tyger. 
Mest randigt och enfärgat men även lite prickigt och rutigt. Det mesta från 80- och 90 -talet. Allt var oanvända otvättade tyger. Vissa flera meter och andra var mindre stuvbitar. Nu har jag mycket att tvätta och sätta saxen i.

Men innan jag ska sätta saxen i nå tyger igen så ska jag bli frisk och få ordning på min mage så jag har orken och lusten att sy igen. Till dess får symaskinen semester. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar