söndag 4 december 2011

Pingu Parade

body storlek 92.

Är så glad att jag valde att köpa dessa Pingu Parade tyger från Kameleont design/Mjuka Tyger för ett tag sedan. 

När jag beställde denna Orangea färgställning så visste jag direkt att jag skulle göra minst en body av det. 
Här är alltså den bodyn som jag hade i mina tankar, tillsammans med bruna kantband. Sprundet kommer från KokaLals fina tutorial. Första gången jag provar det och det kommer garanterat bli fler... :D

På bilden ser hela bodyn lite skev ut, men de är bara för att den ligger lite konstigt.

Material:
Pingu Parade från Kameleont Design/Mjuka tyger. Mudden till kantbanden har jag glömt var den är köpt.
Tryckknappar från Stoff och Stil.

Positivt:
Har fått tid till att sy även när Lillgrisen varit vaken och S har varit i garaget. Bra med barn som kan leka lite själv. Själv sömnaden gick enkelt och resultatet blev bra. NU är de bara att invänta att våren/ sommaren kommer så vi får börja använda den. 

Negativt:
Tyget var tryckt lite snett, men jag vill ju ha mönstret rakt så jag chansar på att gå efter mönstret och hoppas att de inte drar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar