lördag 4 februari 2012

Till ett busmonster

Detta är ett av mina absoluta favorittyger. 

Jag gjorde slut på min sista bit av detta tyg strax före jul, men lyckades hitta en bit tyg till i en facebook grupp.  Gissa om min lycka var total. :D 

Nu har jag sytt en ny body till Lillgrisen. Velade lite om jag skulle ha ljusblå eller röda kantband. Men som ni ser så blev det ljusblå.  


Denna har ännu inte fått någon Mullgrodan lapp, men jag ska ju ha något att göra i morgon också. 

Dom små monstren passar min son ypperligt då han kan vara som ett litet monster ibland. Speciellt klockan halv 6 på morgonen när jag vill sova. Allt som oftast kommer han då och dänger leksaker i huvudet på mig för att jag ska vakna. Så en monsterbody passar bra på honom.

Detta tyg är så tacksamt att sy i. Valet av färg till kantband är oändlig. Ett mjukt och skönt tyg som tyvärr inte säljs längre och som därför kan vara svårt att få tag i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar