onsdag 8 februari 2012

Bra att ha.

För ett tag sedan fick jag en beställning från en gammal skolkompis.

En liten nyföding planerar sin ankomst lagom till sommarvärmen. Vad passar då inte bättre än en liten bodysuit?
Ankan och räven fick det bli. Könsneutralt men ändå tufft.


När paketet skulle till att skickas så fick jag en förfrågan om jag inte kunde sy en ammningskudde och slänga med på samma leverans. Klart jag ordnade det.

Nu har jag lärt mig att stora paket kan bli väldigt små med hjälp an en plastpåse och en dammsugare.
Jag vaccumpackade nämligen alltihop för att de skulle bli lättare med frakten. :)

Material:
Röd/vit stjärnjersey från jny design. Till överdraget. Vanlig vit lakansväv och kuddstoppning från lokala tygbutiken till innerkudden.

Räven och Ankan från Mjuka Tyger. Svart mudd till kantbanden.

1 kommentar:

  1. Hehe tack, kul att nån faktiskt tycker att han är lik mig också :)

    Det går inte att kommentera din andra blogg förresten..

    SvaraRadera