söndag 5 februari 2012

Onepiece ala mullgrodan

Nu är den äntligen färdig. Min alldeles egen, egensydda onepiece.

Det var inte det lättaste att arbeta med så mycket tyg på engång. Men efter en hel lördag vid symaskinen och lite tid idag för att få till ben och armmuddar så är de nu klart.
Mönstret skulle egentligen ha resår i arm och benslut men jag ville hellre ha muddar, vilket blev lite svårt när jag inte visste riktigt hur stora dom skulle vara för att passa. Men efter lite mätande och sprättande så fick jag till det.

Det jag ska komma ihåg till näst gång jag ska sy efter detta mönster är att benen är jättemånga. Jag klippte bort ca 1 dm för att få den lagom till mig.

Mönstret kommer från stoff och stil och är en storlek Small. Men den är mycket större än min köpta i storlek Medium.

Det kommer säkert bli fler. Har redan 2 beställda så det är ju bara att beställa lite tyg och köra igång.

Material:
Cerise sweatshirt, dragkedja och mudd från stoff och stil.
Fodertyget i huvan är Jersey med fjärilar från en facebookgrupp.

Mycket nöjd med mitt resultat.

1 kommentar: