torsdag 11 augusti 2011

Lite nytt i garderoben till hösten.

En flodhäst tröja med matchande velour byxor till sonens höstgarderob.


Mönstret är från Ottobre nr 4/2011. 

Positivt: Det var enkelt att sy och gick relativt bra. Lillkillen passar bra i rött och jag har alltid tyckt om flodhäst tyget.

Negativt: Muddtyget var ganska tunt med mycket stretch så det var svårt att få det riktigt bra. Använde muddtyget till kantbanden som jag alltid gör, men dom blev inge bra. Även fast jag sträckte så blev de korvigt och knöligt. 

Har nu gått igenom lilla R´s kläder i nästa storlek och inser att jag måste införskaffa/ sy många fler par byxor. Får hoppas han kan ha sin nuvarande storlek nån månad till så jag hinner. Lär väl gå åt en hel del kläder nu när de är dags för dagisstart på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar