söndag 18 december 2011

Upp i luften över stan....

....här kommer flygplan.


Luftens Hjältar var ett av mina favorit barnprogram.

När jag fick hem detta fina flygplans tyg så var jag ju bara tvungen att göra en body av det. Tyget räckte inte för att göra en hel body i detta tyg så det fick bli enbart framstycket. 
Jag funderade länge på vilken färg jag skulle ta upp ifrån mönstret och tänkte först på röd, men den röda jag hade hemma var inte matchande. Letade lite till men hittade INGEN färg som matchade så då fick de bli midnattsblå. Blev ju bra de med även fast den färgen inte är med i mönstret.

Ska nog göra fler sådana här bodys med enbart mönster på framsidan. 
Nu ska det bara dit en Mullgrodan etikett och sen ska den hängas in bland resten av kläderna som ska användas till våren/sommaren.

Material: 
Tygerna kommer från olika traderafynd så jag vet inget om ursprunget. Om någon vet var flygplanen är från får ni gärna tipsa mig. 
Mönstret är ett eget i storlek 92.

Positivt:
Toknöjd med resultatet av mitt mönster. 
Givetvis är de ju bra att de snöar ute för då känns de som att de faktiskt snart är jul.

Negativt:
Att jag plockade undan strykjärn och bräda igår eftersom att julgranen skulle fram, så denna fick bli ostruken. 
Tycker även att de är svårt att få till knäppningen i halsen när kantbandet är invikt, för då blir de för tjockt för att sätta i en knapp ute i kanten. 
Utan kant i knappen blir de ju glipa, hur gör jag för att få det snyggt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar