tisdag 20 december 2011

Ny pyjamas


Bodysuit i storlek 92

Även på sommaren kan de vara lite svalt på nätterna. Lillgrisen sover mer än gärna utan täcke på nätterna så en pyjamas är bra för att han ska slippa bli kall.
Tyckte att han även kunde få något annat än bodys och byxor. Det har blivit mycket sånt på sistone. 

När jag skulle göra en pyjamas så visste jag inte riktigt vilket av alla tyger jag skulle välja, så jag gick på känslan. Detta tyg är jätte mjukt och härligt och kommer nog bli lagom varmt. 
Som ni ser så har jag inte fått i några knappar ännu,men just nu sover lillgrisen så jag vill inte väcka honom med en massa bankande.

Material: 
Rutig trikå från S faster, 80-90 tal. 
rosa och lila mudd från mjuka tyger.
Mönster från Stoff och Stil.

Positivt:
Det är julafton om 4 dagar och jag är klar med alla julklappar. Tror även att denna pyjamas ska få bli en klapp från tomten. 

Negativt:
Finns nog inget negativt just nu. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar