torsdag 12 januari 2012

Till en liten sessa

Denna beställning kom från min bästa kompis sen barnsben. 
Hennes kompis och en gemensam bekant skulle få en liten flicka vilken dag som helst och hon ville ge en fin present. Vi diskuterade fram och tillbaka om plagg och utseende, och till slut blev det detta. 
En omlottbody och ett par muddbyxor.
Lila/rosa set som nu har träffat sin nya ägare. 

Flickan kom till världen i måndags och får nog vänta lite på att använda sina nya fina kläder då dessa är sydda i storlek 62. 

När jag sydde bodyn var de mycket pyssel för att få till kantbanden. Eftersom det blev längsgående ränder så blev det lite krångligt då den rosa randen lär ligga centrerat för att de ska bli snyggt. Men resultatet blev perfekt.

Material: 
Vit jersey och mudd från Tradera. Rosa/vit randig jersey till kantband från S faster.
Rosa/lila Velour från Mjuka Tyger.

Positivt:
Sömnaden gick smärtfritt. Kul att sy till en liten flicka för engångsskull.

Negativt:
Klippte nya ärmar och kantband 1 gång innan jag fick den rosa linjen centrerad. Gällde dock att ha tungan rätt i munnen och se till att sy rakt. Nästa gång ska jag nog se till o ha tvärgående ränder på kantbandet. 

Jag hoppas nu att den nya lilla sessan kommer gilla sina fina Mullgrodan kläder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar