söndag 8 januari 2012

Byxor

Har hittat mitt favoritmönster när de kommer till byxor. Enkelt att rita om själv utefter egna önskemål eller ha det precis som det är.

Lilla R är inte längre så liten. Han växer så han knakar och nu är det snart dags att kliva upp till storlek 92. Han gick över till 86 i september och nu är det snart för litet. Tur att jag har börjat sy i storlek 92 redan så de finns lite i garderoben att använda.

Dessa byxor hade jag i tankarna redan när jag beställde velourtyget för flera månader sedan.
Av någon anledning så blev det aldrig av att klippa till och sy dem. Men nu har jag gjort klart dem. Blev riktigt nöjd med dom. Enkla, varma och sköna byxor att ha under våren.

Sömnaden fick felfritt, till och med namnlapp och storlekslapp kom på plats utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar