tisdag 17 januari 2012

Stöldskydd

Fick en lite ovanlig beställning i helgen. Men vad gör man inte för att hjälpa dom som behöver det.

Svärfar frågade nämligen om jag kunde sy fodral/ skydd till hans kättingar som han låser fast skotern med. Allt för att vara rädd om lacken på nya skotern.
Klart jag kan sa jag. Fick en påse tyg och måtten jag behövde med mig hem och satte sen igång.

Sömnaden gick helt utan bekymmer eftersom jag redan visste i huvudet hur jag skulle göra och hur jag ville ha resultatet.
Det svåra var att få till raka bitar. Spillbitarna som jag tänkte göra slut på först, var allt annat än rak på nån ledd.
Men efter lite pyssel så fick jag till de.
Hittade även lite roliga märken i påsen med tyg som jag använde.
Det blev 2 orangea med hemside adressen, en svart med Ockelbo logga och en sista som blev helt svart.

Nu hoppas jag bara att svärfar blir nöjd och att dom passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar